Paasweekend

Zo….ik ben ondertussen weer bijgekomen van de reis naar India.
De afgelopen week was ik best moe, dus deze keer heb ik toch wel een soort jetlag gehad.

Dinsdag/woensdag/donderdag heb ik weer lekker getraind, maar daarna kwam het er helaas niet meer van. Zaterdag in Brasschaat 42KM gewandeld met Maaike, en het plan was om zondag (eerste paasdag) een lange duurloop te doen, maar in plaats daarvan maar wat langer op bed gelegen.
In verband met de nodige verplichtingen zou ik anders weer heel vroeg op pad moeten, maar ik kon het niet opbrengen. Dus zondag – rustdag, en daarna Maandag (tweede paasdag) weer met Maaike op pad voor een wandeling van c.a. 30KM.

Alles bij elkaar dus wel wat beweging gehad, maar te weinig hardloop kilometers. Gelukkig dinsdag weer een rondje van 16KM kunnen doen, en dat voelde heel erg goed. Ondertussen zijn er weer wat pondjes bij gekomen, dus die moet ik er snel weer terug af trainen.
Gaat goed komen!

De geplande 100KM in Amstelveen ga ik niet doen. Daarvoor is mijn voorbereiding gewoon niet goed genoeg, en dan heeft het ook weinig nut.
Wel zit ik te denken aan Winschoten op ZATERDAG 14 september 2019, gewoon om eens te kijken of ik een mooie tijd weg kan zetten. Steeds meer wedstrijden hebben namelijk een bepaalde qualificatie eis, en het zou mooi zijn als ik weet waar bij mij die grens ongeveer ligt. Zal ook een beetje afhangen van de plannen van Jan.

En ik ben nog een beetje aan het zoeken naar een leuke korte trail voor de komende maanden. Heb er een gezien op 12 Mei 25,9 KM in Woluwe. Begint op tijd, en zou denk ik goed in te plannen zijn.
Afstand: 25,9km (1 punt UTMB – 490m D+ ITRA), Start: Fallonstadion om 9u20

India – Chennai

Zo, even de tijd om mijn blog bij te werken, want heb nu c.a. 4 uur tijd om over tet stappen in Kuala Lumpur(Maleisie). De vlucht was omgeboekt, omdat de vlucht via Bombay gecancelled is.

Daana zometeen 13 uur vliegen terug naar Amsterdam. Helaas had dit wel wat consequenties, omdat het examen wat vanochtend gepland stond niet door kon gaan.

Gelukkig kan ik het wel in Nederland doen, dus wat dat betreft misschien zelfs beter, omdat ik me dan nog wat extra kan voorbereiden. Maar toch….eigenlijk kom je het liefste thuis met het extra diploma op zak.

Tja….na vorige week zondag dus niet meer gesport…. Er was wel een zwembad, en ook een “Fitness ruimte”, maar beiden nodigde niet echt uit om te gaan trainen. Het is dus gebleven bij een wandeling van 5KM, en op zondag ook een flinke wandeling in de hitte.

En de alcoholvrije periode vanaf januari heb ik ook maar even onderbroken. want in het vliegtuig op de heenreis kon ik de verleiding niet weerstaan een wijntje te nemen. Dus af en toe bij het eten (roomservice) ook maar een koud glas bier mee besteld, alhoewel ze achteraf gezien nog best prijzig waren (zeker voor Indiaanse standaarden). Maar goed…er zit een weekendje Ierland aan te komen, en een feest, en dan komt de vakantie er weer aan, dus zal ik nog wel af en toe een biertje nemen komende maanden.

En dan Chennai zelf. Eigenlijk is het een beetje het zelfde idee als Delhi en Bombay. Het is ook de op 4 na grootste stad, dus dan kom je in een flinke drukte terecht. En da’s altijd weer flink wennen, want de drukte, de herrie, de hitte en vooral de chaos op straat zijn zaken die je even op je in moet laten werken.

Veder heb ik nog een beetje gezocht naar bezienswaardigheden, maar ook dat valt eigenlijk flink tegen in zo’n grote stad. Als je van tempels houd, dan vind je er genoeg. En het zijn stuk voor stuk nog eens prachtige bouw werken ook. Helaas kun je niet alle tempels in, zonder dat jet het risico loop dat je schoenen gestolen worden, want de mijne was ik 1 keer bijna kwijt toen een paar kinderen er op af liepen.

Het hotel was perfect! Het nieuwe studiecentrum van Koenig is ook heel erg mooi! Een verdieping in een nieuw gebouw, waar ze hun best gedaan hebben om het mooi in te richten. De cursus was ook goed, weer veel bijgeleerd, en daar gaat het uiteindelijk allemaal om.

Trail L’Elchertoise de JPP

…oftwel de trail de Nobressart

Een kort verslag van deze prachtige trail…

Zaterdag ochtend kwart over 4 gaat de wekker. Vandaag staat de Trail L’Elchertoise de JPP op het programma, en dat betekend op tijd vertrekken, want de start is om 9 uur, en de start locatie ligt tegen de Luxemburgse grens.

Nadat ik in Sprundel Jan opgepikt heb, rijden we rustig aan door Belgie, en komen via een kleine omweg aan in Nobressart. We zijn toch nog goed op tijd, en kunnen dus in alle rust ons goed voorbereiden op de 50KM trail die we gaan doen. Ondanks het erg lage inschrijf geld (8 euro bij voorinschrijving), is alles rondom de start perfect geregeld!!

Ik ben heel erg ontspannen, en dat geld ook voor de mensen van de organisatie, want rond 9 uur is er een briefing, en nadat men alles uitgelegd heeft (90%Frans/10%Engels) worden we weg “geteld”.

3…2….1…. en weg zijn we….

De eerste kilometers voelen een beetje zwaar aan, maar gaan ook voornamelijk heuvel op. Al heel snel zie ik collega lopers kledingsstukken uitschieten, want de temperatuur loopt snel op. Het parcours is lekker afwisselend, en de eerste 10 kilometer vliegen voorbij. De klimmen zijn niet al te lang, en de afdalingen gaan ook lekker. Ik twijfel even of ik goed zit, want zie op een lang stuk geen lintjes of bordjes. Achter me loopt nog iemand, dus het zal wel kloppen, en er zijn nog geen afslagen geweest, dus zal wel goed gaan. Nog wat minuten later zie ik een pijl (met kalk getrokken) op de grond. Mooi!

Daarna de tweede drinkpost, en ik neem mijn tweede gelletje en twee bekertjes water. Hier maak ik (blijkt later) een flinke fout….ik vul mijn waterzak niet bij…

En weer verder..mijn dag kan nu al niet meer kapot, want het is werkelijk een fantastisch gebied om doorheen te rennen. Voor mij de ideale trail, niet te extreem, maar wel alles er op en er aan.

Even niet goed opgelet, en ik struikel ergens over. De landing is vrij hard, maar mijn knie en elleboog vangen de klap op. Ik klop het zand van me af, en loop weer verder, maar nu iets voorzichtiger.

Af en toe over een vlonder, dan weer een klein stukje asfalt, soms een beekje, een mooie klim over een smal paadje en ga zo maar door.

Weer struikel ik, maar nu over een tak. Met mijn rechtse voet sta ik er op, en met mijn linkse zit ik er onder, dus dan vlieg je voorover. Weer val ik op dezelfde knie en elleboog. De 3 lopers voor en 1 loper achter mij bieden allemaal tegelijk hulp aan, en dat bevestigd maar weer dat we hier met een hele mooie tak van sport te maken hebben. En tot nu toe ook nog geen gelletje of plastic beker op het parcour zien liggen! Top

Op een gegeven moment via een soort klimtoren naar een bruggetje over het water, en weer wat later een hele mooie lange afdaling met een ontzettend mooi uitzicht. De kilometers gaan snel voorbij, en ik voel me goed. Alleen is het ondertussen erg warm geworden, en…is mijn water op. Als de verzorgingspost werkelijk pas op 42KM is, moet ik nog een paar kilometer door voordat ik mijn waterzak bij kan vullen. En dit blijkt dus ook zo, want wanneer mijn Garmin 43KM aan geeft zie ik de verzorgingspost. Opgelucht dat ik mijn waterzak bij kan vullen, neem ik ook 3 bekers cola en bedank de aardige vrijwilligers.

Gelijk na deze post nog een pittige klim, waar poles goed van pas zouden komen, maar dat is na 3 bekers cola geen probleem. Ik begin wel te merken dat ik ruim boven de 40K zit, want alles gaat toch al wel wat pijn doen.

Maar verder gaat alles goed, en ik loop rustig verder. Omdat Nobressart in een dal ligt gaan de laatste kilometers bergaf, en zodra ik op het asfalt kom versnel ik nog een beetje.

Niet veel later loop ik de finish in, en na een high-five van de speaker druk ik mijn horloge uit. 50,5K

Jan is ondertussen al gedouched, en we drinken samen nog wat, daarna douche ik en drinken we nog wat, en gaan we weer naar huis. Daarna frietjes en nog een gezellig avondje met de vrouwen erbij.

Geweldige dag gehad! Een van de mooiste en leukste trails die ik ooit gedaan heb, met geweldige vrijwilligers. Als je de prijs/kwaliteits verhouding neemt dan staat deze veruit op nummer 1, want voor 8 euro zo’n 50KM trial maak je denk ik nergens mee!! En…geweldig weer natuurlijk.