Fietsen op Toyota Circuit

Download PDF

Vanochtend rond half 6 mijn fietsje weer op de fietsendrager gezet.Deze had ik gisteren na het zwemmen alvast gemonteerd.

Bijgevoegd de foto’s van mij en Erwin (op de ligfiets).
Hier kon ik Erwin nog bijhouden, maar dat werd later wel anders….
Met zo’n ligfiets kun je trouwens verschrikkelijk hard door de bocht.

Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan. Er staat minder wind, dus hopelijk een hoger gemiddelde vandaag. Deze keer niet vergeten mijn Garmin aan te zetten.

Vanavond c.a. 9 KM rustig joggen (Rucphen – Schijf)

Sponsor 2012 + training afgelopen week

Afgelopen week:
Maandag 15KM hardlopen
Dinsdag Zwemmen + 4,5KM Hardlopen
Woensdag 1 uur fietsen op het test circuit bij toyota(ruim 35KM/uur gemiddeld. Stond – tegen verwachting in – wel veel wind)
Donderdag 7KM Hardlopen
Vrijdag 4,5KM Hardlopen
Zaterdag had ik eigenlijk 33KM op de planning, maar het ging zo beroerd, dat ik onderweg besloten heb de lus naar Schijf niet te doen.Of het aan het warme weer lag, of aan te weinig koolhydraten weet ik niet, maar na zo’n 20KM merkte ik dat het een zware laatste 10KM gingen worden. Eenmaal thuisgekomen zag ik as dat ook mijn tepels helemaal doorgeschuurd waren, en op mijn T-shirt zaten ook twee grote rode bloedvlekken. Ook mijn oksels waren aan beide kanten doorgeschuurd. Afgezien dus…..

Gisteren weer na lange tijd gezwommen met de leden van de triathlon vereniging. Een rustige training, en het ging lekker. Rond 18u30 nog een 4,5KM gejogd met Maaike.

Charles heeft me nog een emailtje gestuurd,  met het verzoek om de Duathlon van Etten-Leur weer te sponsoren. Ik heb besloten 2012 weer als een van de hoofdsponsors mee te doen.

16-sep-2011 Lange duurloop 30KM

Download PDF

Deze keer mijn duurloop op vrijdag avond.

Het begint heel erg slecht. Veel te veel gegeten, en na ongeveer een kilometer al erg veel last van mijn maag. In Sprundel was ik zo misselijk dat ik bijna moest overgeven. Dit duurde ongeveer tot Rijsbergen, dus zo’n 12KM. Hierna ging het beter, maar tussen Rijsbergen en zundert kreeg ik flinke buik krampen. Ik kon  nog net op tijd de bossen in, en toen dat achter de rug was, begon ik eindelijk pas lekker te lopen.

Nadat ik Zundert door was, ben ik gaan versnellen, en dat is ook goed te zien in mijn hartslag grafiek.

2u54 over c.a. 31KM  met een gemiddelde hartslag van 145.

Ingeschreven

Download PDF

Vandaag alvast ingeschreven voor de marathon van Etten Leur, en voor de winterduathlon van Kasterlee. De kans dat een van deze evenementen helemaal vol zit is vrij klein, maar het geeft me altijd een prettig gevoel om het alvast geregeld te hebben. Nu niet meer geblesseerd raken…

De vorm begint langzaam weer een beetje terug te komen.
Afgelopen maandag een rustige herstelloop van 11,5KM.

Dinsdag gezwommen, en gisteren een tempoloop gedaan. 46:46M op de 10KM.
Vanavond met Maaike c.a. 5KM, en daar plak ik denk ik nog 7KM aan vast. Wel rustigaan, omdat mijn lange duurloop dit weekend al op vrijdagavond gedaan moet worden. In het weekend komt hier weinig van, omdat ik zaterdag eerst naar de voetbal ga, daarna een vergadering in Zoetermeer, en s’avonds visite.
En afgelopen zondag de autopuzzeltocht….

Ik zag dat de limburg226 website aangepast was. Er wordt vermeld dat er geen editie is voor 2012, dus dat wordt Almere…

Er stond ook nog een bevestiging van het aantal fiets kilometers:
Bike was 186km ! ==>En da’s 6 te veel. Mooi, want dat betekend dat ik eigenlijk nog zo’n 12 minuten van mijn eindtijd af mag halen.

De uitslag van 2011:
CLICK HERE for the RESULTS of 2011

Volgende week mag ik waarschijnlijk met mijn racefiets op het test circuit van Toyota gaan rijden.

Het circuit is 1,4KM harde asfalt, en ligt voor een groot gedeelte uit de wind.
Ik ga proberen een uur voluit te gaan, en hoop zo een gemiddelde van ongeveer  40KM aan te houden.

Politietriathlon Spijkenisse

Download PDF

Zaterdag 10 September. Deze dag stond de laatste triathlon voor dit jaar op het programma. De derde keer dat ik startte in Spijkenisse.

Om 10 over half een werd gestart, dus iets voor half 11 vertrok ik om Wanny op te halen. We waren goed op tijd in Spijkenisse, en om 10 voor half een was ik klaar met alle voorbereidingen. Bijna startte ik nog in de verkeerde groep, maar gelukkig hadden we afwijkende kleuren badmutsen, dus even nagevraagd of dit wel de recreatieve afstand was. Bleek niet zo te zijn, en toen maar weer even terug de wisselzone in.

Het water was vrij frisjes, en er dreef flink wat zeewier bij het punt waar gestart werd. Nadat het startschot ging, ben ik rustig gaan crawlen. Het viel niet mee om iemand te vinden waar ik achter kon blijven zwemmen, dus af en toe iemand anders gezocht. Het was nog vrij druk bij het keerpunt, dus ik hing niet helemaal laaste. Na het keerpunt wel een zwemmer gevonden waar ik een paar honderd meter achter kon blijven. Op een gegeven moment ging hier een schoolslagzwemmer naast zwemmen, waardoor ik om de paar slagen een slok water binnenkreeg. Hij veroorzaakte flinke golven, en da’s erg vervelend. Dus de rest maar helemaal op eigen kracht gedaan, en volgens mij flink zigzaggend de laatste 2 – 300 meter afgelegd. Er nog zo’n 12 man aan het zwemmen toen ik er uit kwam, dus voor mijn doen een goede start.

Een matige wissel. Voor de wedstrijd zagen we nog iemand lopende weg zijn wetsuit uit trappen, en dacht ik nog, dat ga ik straks ook proberen. Het duurde bij mij echter een stuk langer voordat ik mijn pak weer uithad.

Het fietsen ging erg lekker. Stond weer een behoorlijk windje in de polder, maar dat was deze keer niet echt een nadeel. Sommige stukken haalde ik gemakkelijk 40KM per uur, en uiteindelijk na c.a. 42KM fietsen stond er een gemiddelde van 33,7KM per uur op mijn Garmin. Toen ik teugkwam in de wisselzone zag ik al dat ik ondertussen flink wat personen ingehaald had, omdat er nog flink wat legen plekken in het fietsenrek waren. Een meevaller dus, want voor de wedstrijd had ik eigenlijk weinig vertrouwen.

Een iets betere wissel (helm af, handschoentjes uit, bril af, schoentjes aan, petje op, gelletje pakken, beetje drinken, bril op, Garmin uitzetten) en toen aan het looponderdeel begonnen.

Zoals altijd beging het lopen in Spijkenisse met een flink stukje klimmen. Omdat het loop parcours aangepast is t.a.v. vorige jaren, loop je een groot gedeelte van de wedstrijd nu  met diverse afstanden tegelijk. Dat vond ik erg prettig, want het zorgt voor de nodige afleiding, maar ook heb je vaak een bepaalde persoon waar je je op kunt richten, en hierna zoek je weer een volgende. Ondanks het benauwde weer ging ook het lopen me vrij goed af. Was ik tijdens het fietsen door 2 personen ingehaald, bij het lopen was er maar 1 die mij voorbij ging. Naarmate de kilometers voorbij gingen, haalde ik nog wat lopers in. Na 2 u 33 minuten over de finish (nog net op tijd de rits van mijn trisuit dichtegedaan, want met ontbloot bovenlijf wordt je gediskwalificeerd hoorde ik).

In eerste instantie stond er bij de uitslagen dat ik 49ste van de 127 geworden was. Vandaag zag ik 55st van de 134 staan. Heeft vast te maken met het diskwalificeren van bepaalde personen, en later weer terugdraaien. 3 minuten langzamer dan vorig jaar, maar al met al zeer tevreden met het resultaat. Er vanuitgaande dat er nog 12 man in het water waren na het zwemonderdeel, heb ik ongeveer 65 man in kunnen halen, en dat voelt heel goed.

Fietsje gaat binnenkort weer naar boven, en dan komt de tacx trainer weer voor de dag. Eerst flink wat loopkilometers maken om goed voorbereid aan de marathon deel te kunnen nemen.

Heet

Download PDF

Gisteren stond de 30KM duurloop weer op het programa.
De temperatuur was vrij hoog, maar ik besloot toch om in de middag deze duurloop te doen. Niet zo verstandig achteraf gezien….

Na zo’n 25KM werd het een beetje zwart voor mijn ogen, en ik zag ook mijn hartslag het rode gebied in gaan.
Het verstand won het van de ambitie om een scherpe tijd neer te zetten, en ik besloot even te gaan wandelen om de hartslag wat omlaag te krijgen. Hierna moest ik nog een paar keer stoppen, zodat uiteindelijk na ongeveer 3 uur mijn duurloop er op zat. Een training om snel te vergeten.

Gelukkig vandaag lekker gezwommen, en hierna een 5 KM herstel loopje met Maaike.
Nog een week voor de politie triathlon. Hopelijk dan redelijk weer….